Somewhere only we know

Tuesday, July 25, 2006

Bir Kedinin Anatomisi

Bizim sülalenin doğal gelişim sürecinde kedi severler biçiminde bir grup olmuştur her daim ki bunların en ateşlileri bir Feriş, bir Fatih ve bir Duygu'dur.

Feriş geçen yazıda adı geçen Nursel adlı kişinin kızkardeşi olmanın yanısıra empati yapma konusunda kafayı kıran, mesela bir yaz gecesi, uykusunda hunharca kulağına kaçan minik kelebeğe kızmak yerine onun iç dünyasını anlamaya çalışan, sabaha kadar çekiç, örs ve üzengisinin içine eden bu adi kelebeğin, kulağında ölü olarak ele geçirilmesinden sonra neredeyse arkasından ağıt yakan, iyimserliğin b.kunu çıkaran ve fakat yanısıra zekasına hayran olunan bir candır, bir canandır.

Fatih desen Feriş'in yeğenidir, Nursel'imin oğluşudur, süper yetenekli bir blues/caz gitaristidir, delice aşık olduğu kedisiyle kendisini bir nevresimin içine düğmeliyerek işbu kediyle yarım saat kadar boğuştuktan sonra yer yer enine çizgili yer yer ekose desenli kanayan bir vücutla o nevresimin içinden çıkandır. Deli midir, nedir...

Düygü ise Fatih'in aynı kediseverlikteki ablasıdır, çok özgün bi bünyedir, biz daha misket falan oynarken, oyuncak bebek saçı kesip uziycak diye beklerken falan bu düdük, ben bilim kadını olcam demiştir ve nitekim şu anda Amerika'nın Niv Orliyıns dolaylarında bu uğurda kurbağa kesip fare biçmektedir içi kan ağlayarak. Ha bi de bu komik insan bi keresinde yürürken elindeki elmanın eşiğini direkt yere atmaktansa 80 derecelik açıyla havaya atiym arkamdaki çöpe girsin demiş ve fakat elma eşiğine havada 2'li salto 3'lü burgu yaptırıp zboooiinnnkkkk diye kendi kafasına isabet ettirmiş bi de hiniiiyaaeeeee!!! şeklinde delice korkmuştur, öyle bi kuzudur işte o da.

Fakat benim hikaye bu üç kediseverden Feriş'le ilgili. Sene 1997 falandı herhalde, babamla bir İzmir ziyaretimizde Feriş'lere de bi uğrayalım dedik. Kapıda hoşgeldiniz aşamasında Boğaç Abi (Feriş'in komikçi eşi) bize terlik verirken, Ferişimin arkada, elinde üzeri su tabancası dolu bir tepsi tuttuğunu gördüm. Ben heralde gene komiklik, şakalar vs. dolu bi akşam olcak diye ehihieeheğiei şeklinde anlamsızca sırıtırken Feriş: "Herkes bi tane alsın, bu afacan için dedi". Afacan dediği o esnada koridordan bizi kesen gayet normal görünümlü bi kediydi. İşte o organizmanın afedersiniz kedi görünümlü bi iblis hatta bir omen olduğunu az sonra anliycaktım a gadasını aldıklarım. Biz babamla durumu halen bir şaka zannetmekte idiysek de Ferişim ısrarla elimize bi su tabancası tutuşturup bizi salona aldı. Hoşgeldin beşgittin mevzuuna girildi doğal olarak, az sonra babamın ayaklarını hafifçe bi kıpırdatmasıyla birlikte önümden saatte 70 km hızla bi karaltı geçtiğini görür gibi oldum, ben daha "neydi o ya" derken babamdan hiniiiiiiyaaaaaaaasssınııııtttyminiii şeklinde bi feryat duyuldu, sonra ortalık birden Batı Cephesine dönüştü;
-Cengiz Ağbiiee su tabancasıııaaa, sık abiiii, acımaaa.
-Abii düşman bacaktaa, sık suyu!!!
-Anam anam yandım allaaaah!!!
O kargaşada Afacan'ın, babamın bacağına pençelerini geçirmiş var gücüyle dişlemekte olduğunu seçebildim. Bacağın tek suçu hafif uyuşmuş olmaktan dolayı iki mm. kıpırdama terbiyesizliği göstermiş olmasıydı.

Kedi apar topar salondan tahliye edildikten ve ilk kargaşa atlatıldıktan sonra hazır o salonda değilken bütün gerekli kıpırdanmalarımızı yapıp o ortamdayken ise kıpırdamamak için azami gayret sarfetmekten birer sfenks edasıyla bu huzur dolu misafirliği tamamlamaya çalıştık; ama insanız sonuçta, bünyemiz kah kaşınır, kah hapşırığımız gelir dey mi...İşte az evvelki saldırıyı bi an için unutan zavallı bir fani olarak burnumu kaşıma isteğiyle elimi yüzüme doğru götürmeye meyillenmemle salonun kapısından bana doğru dört nala koşan siyah-beyaz-kötü kedi Afacan'ı gördüm. Böylesi bir deparı ben Süreyya Ayhan'da görmedim allaa sizi inandırsın. Ama o bikaç saniyelik süre içinde anladım ki ruhumun derinliklerinde bir kovboy ruhu yatıyodu, modern batının en hızlı su tabancası çeken insanıydım. Kediyi "FIŞŞŞŞKKKKK PIIIIIIŞŞŞKKK LA GET LA ŞERREFSİZ, LA Bİ DUR, bu babam içiiiğğn, bu benim içiğğn" şeklinde düzeyli bi biçimde savuşturduktan sonra içinde bulunduğum durumun saçmalığın farkına vardım. Bu neydi ki hakkaten bööle ya???!!!

11 Comments:

  • Aaaahahahahaha olm Feriş-Boğaç-Düygü-Nursel-Fatih ve kedileri ile ilgili benim de bisürü anım var. Mesela Boğaç'ların da öyle psikopat bi kedileri vardı hatta adı motor muydu yoksa o başka kedi miydi? Her neyse. Ben zayıf bir part-time hosteskene, Ankara'ya gitmiştim. O gece Feriş'le birlikte Boğaç'ların öğrenci evinde kalmıştık ki o ev ayrı bir yazı konusudur:) Bi baktık bunların manyak kedi boyuna yerleri yalıyo, naapıyo lan bu derken açıklama Hasan'dan geldi, dün akşam tatlı yedik de! oyoyoyoyoy
    Bi de köpeğimiz vardı ya bizim şaane sibirya kurdumuz Armand. Onda da ayak ısırma saplantısı vardı. Yaz günü çorap da giyilmiyo ama Armand çıplak ayağı affetmiyo, akşama kadar ayaklarımıza boyuna kolonya sürerdik :) Canım benim.

    By Blogger M2H2, at 6:29 AM  

  • Ehehuauhahehea,
    Ya labda okuma gafletinde bulundum, bi süredir hocam olacak denyo laf etmesin diye labda bilimsel makaleden başkasını okumam imajı çiziyor, çizmekle de kalmayıp bilakis öyle yapıyorum. Ama kimse kahkaha atılarak makale okunduğuna inanmadı tabi :)

    Bu arada o Afacan kediyi yaşamamış olanlara abartılı gelebilir anlattıkların ama ben de buradan bir kuple kendisi ile ilgili bir anımı paylaşmak isterim - ki şanı yürüsün.

    Efendim yine bu kedinin Feriş ve Boğaç çiftinin evinde ikamet ettiği zamanlarda, ben de her yaz olduğu gibi kendilerini (teyzemleri değil kedi hazretlerini) ziyarete gitmiş idim. Fatoş ve babasının bir "akşamüstü oturması"ndan farklı olarak ben o evde uyumak durumunda olan bir zavallı idim.

    Söz konusu manyak ama manyak olduğu kadar da yeşil gözlü, pambık tüylü ve yakışık sahibi bu kedi, sabahları da dünyanın en haşin uyandırma servisi olarak görev almaktaydı. Yazları İzmir haliyle sıcak ve nemli. Uyuduğum odanın kapısını kapatayım da uyuyayım demek imkansız. Kapıyı açık bırakınca da manyak kedi sabahları pike altında kıpırdayan ayaklara atlamak ve ısırmaktan keyif alıyor. Ki hayvanın ağzının ayarı yok, ısırınca hakikaten ısırıcan diye kandırmışlar bunu heralde :) Baktım olacak gibi değil, yastığımın altında su tabancasıyla uyumaya başladım. Sabahları o üstüme atlayınca ben de onu tabancayla savuşturuyordum.

    Şimdi bunu burada anlatırken böyle bir olayın yaşanmış olması bana da çok acayip, ve çok koik geliyor yahu.

    By Blogger Duygu, at 10:28 AM  

  • "koik" Sanskritçe'de "yaşanmasına inanılması güç olsa da, gerçekten yaşanmış eğlenceli vak'a" anlamına gelmektedir.

    By Blogger Duygu, at 10:30 AM  

  • Hah ha ha ha haaa,hiiiiiho hihooooo:))) çok yaşa sen emi....

    By Anonymous Anonymous, at 1:48 PM  

  • Bu kedilerin atlamazıplamaseverliklerine çok garşı bi insanım keza kediler arasında en munisi olan Arif bile beni, yataktan sarkan saçlarıma atlayıp tırnaklarıyla orada tutunmak suretiyle kalp krizi geçirerek uyanmama sebep olmuştu vakt-i zamanında. Bu nebçim cümle oldu böyle be. Neyse dursun..

    By Blogger M2H2, at 12:40 AM  

  • hieieijijijihi... afacan, şu 4 metreden koşup suratıma atlayan ufaklık.. küçüklüğünü bilirim. bir de benim aydam vardır, asıl onunla tanıdım kedileri. benim biriciğim.

    By Anonymous Anonymous, at 1:29 AM  

  • A be fatihim zaten bahsettiğim nevresime kediyle kendini düğmeleme mevzuu bizaatihi Ayda ile gerçekleşirdi gözümün önünde...

    By Anonymous Anonymous, at 1:31 AM  

  • yok om, arifti o, herifle yorgan ve çarşafı arasına girmiştim sevgimden, o ne lan diyip czzoort diye kolumu çizmişti. dikiş attırır diye pedere gösteremediydim, izi hala duruyor, kocaman.

    By Anonymous Anonymous, at 8:03 AM  

  • Efenim bu ne şen şatrak bir aile... ne kuzu insanlarsınız siz be ya... Allah nazardan saklasın diyor yüreklerinizden öpüyorum.. Saygilarimla
    Inspector Clouseau

    By Anonymous Anonymous, at 12:26 AM  

  • [url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
    [b]free windows xp download, [url=http://firgonbares.net/]can i buy oem software[/url]
    [url=http://firgonbares.net/][/url] microsoft office 2003 pro filemaker pro 9 advanced student edition
    canada software [url=http://firgonbares.net/]discount software for you[/url] autocad architectural drawing standards
    [url=http://firgonbares.net/]discount microsoft office suite[/url] adobe photoshop cs3 on demand ebook
    [url=http://firgonbares.net/]adobe photoshop cs4[/url] 1 Mac Box Set
    game software store [url=http://firgonbares.net/]student discount on computer software[/b]

    By Anonymous Anonymous, at 11:06 AM  

  • [url=http://murudobaros.net/][img]http://murudobaros.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
    [b]nero 9 keeps asking for registration, [url=http://murudobaros.net/]microsoft office enterprise 2007 torrent[/url]
    [url=http://murudobaros.net/]deactivate adobe software[/url] filemaker pro crashes adobe photoshop cs4 mac
    microsoft office 2003 key [url=http://murudobaros.net/]buy cheap software com[/url] can i buy adobe software
    [url=http://murudobaros.net/]discount software for sale[/url] 3 oem software
    [url=http://murudobaros.net/]all popular oem software[/url] web based educational software
    http www macromedia com software flashplayer [url=http://murudobaros.net/]order software review[/b]

    By Anonymous Anonymous, at 5:32 AM  

Post a Comment

<< Home